Contact opnemen? 0900 - 85 20 111 info@twentemilieu.nl

Wat moet ik doen als mijn milieupas voor de ondergrondse container niet meer werkt of kwijt is?

Milieupas werkt niet meer
Als uw pas niet meer werkt, dan is die waarschijnlijk beschadigd. Het kan gaan om onzichtbare of zichtbare schade:

1. Onzichtbare schade
Werkt uw pas niet meer, maar is er geen zichtbare schade? Dan kunt u hem naar Twente Milieu opsturen via het antwoordnummer dat achter op uw pas staat. Voeg hier een begeleidende brief aan toe waarin u uw gegevens (naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer) en de reden van opsturen vermeldt.

Let op: het komt wel eens voor dat mensen een gaatje prikken in de pas, zodat deze makkelijk op te hangen is in bijvoorbeeld de meterkast. De past werkt dan niet meer. Doe dit dus niet!

2. Zichtbare schade
Als uw pas zichtbaar beschadigd is, kunt u bij Twente Milieu een nieuwe pas aanvragen. Dit kan online of telefonisch via 0900 – 85 20 111 (op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur). U moet wel ingeschreven staan bij de gemeente op het adres waarvoor u belt. Zodra u betaald heeft, maken we de pas aan. Deze wordt dan binnen vijf werkdagen per post bij u thuisbezorgd.

Milieupas is kwijt
Als u uw pas kwijt bent, kunt u bij Twente Milieu een nieuwe pas aanvragen. Dit kan online of telefonisch via 0900 – 85 20 111 (op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur). U moet wel ingeschreven staan bij de gemeente op het adres waarvoor u belt. Zodra de betalingsopdracht is voldaan, maken we de pas aan. Deze wordt dan binnen vijf werkdagen met de post bij u thuisbezorgd.

Inloggen gemeente