Contact opnemen? 0900 - 85 20 111 info@twentemilieu.nl

Grof afval ophalen

Waar laat ik mijn grof afval?

Grof afval is afval dat vaak niet in de containers aan huis past en/of niet in deze containers mag. Er is een aantal manieren om van uw grof afval af te komen: kringloop, zelf wegbrengen naar het Afvalbrengpunt/Milieupark of laten ophalen aan huis. U ziet ze hiernaast.

Grof afval ophalen aan huis

Wilt u grof afval op laten halen aan huis, plan dan hieronder een afspraak. U kunt kiezen uit grof afval, snoeiafval en elektrische apparaten en per afvalsoort een afspraak maken. U kunt per afspraak maximaal 300 kg afval op laten halen. Voor snoeiafval geldt een maximaal gewicht van 300 kg en een maximaal volume van 3 kuub. Per afspraak betaalt u voorrijkosten en de kosten per kilo afval dat aangeboden wordt. Dit wordt verrekend met de gratis kilo's (stortquotum) op uw milieupas. U heeft de keuze uit twee betaalmogelijkheden:

  • Betaal vooraf met iDeal, u hoeft niet thuis te zijn
    U betaalt het door u ingeschatte aantal kilo's.
  • Betaal met PIN bij de chauffeur, u blijft thuis voor de afspraak
    U betaalt het daadwerkelijke aantal kilo's dat gewogen wordt door de chauffeur.

Voorrijkosten

€ 20,00
Kosten per kg afval
Grof afval

300 kg gratis, daarna € 0,15

Snoeiafval1000 kg gratis, daarna € 0,15
Elektrische apparaten
gratis

Voorwaarden

  • Voor het maken van een afspraak heeft u een milieupas nodig. Geen milieupas? Vraag deze dan direct hier aan. U kunt een afspraak inplannen nadat u de milieupas thuis hebt ontvangen. Dit duurt maximaal 5 werkdagen.
  • Bedrijven, verenigingen en scholen kunnen geen afspraak inplannen bij Twente Milieu. U kunt terecht bij een commerciële afvalinzamelaar.
  • Wilt u meer dan 300 kg afval laten ophalen? Dan verwijzen we u graag door naar een commerciële afvalinzamelaar of bestel een container aan huis.
  • Asbest (met of zonder certificaat), autobanden, bouw- en sloopafval, vuilniszakken/dozen met spullen, dakleer/bitumen, golfplaten, bielzen, boomstammen en boomwortels (stobben) en ijzer/metalen halen wij niet op aan huis.
  • Heeft u vooraf met iDeal betaald en blijkt er meer afval te liggen dan waarvoor u betaald heeft, dan mag de chauffeur het aangeboden afval volledig laten liggen.
  • Bent u niet thuis en heeft u ervoor gekozen om met PIN te betalen, dan nemen wij het afval niet mee en krijgt u een factuur toegestuurd van de voorrijkosten.
  • U kunt de afspraak tot een werkdag van tevoren (voor 12.00 uur) kosteloos annuleren of wijzigen door contact op te nemen met de Klantenservice (0900 - 85 20 111). Annuleert of wijzigt u de afspraak later, dan worden er kosten in rekening gebracht. Heeft u met iDeal betaald, dan ontvangt u geen restitutie van voorrijkosten en stortkosten. Heeft u ervoor gekozen om met PIN te betalen, dan ontvangt u een factuur van de annuleringskosten. Dit is ook van toepassing als de chauffeur het afval komt ophalen en het blijkt in de tussentijd al meegenomen te zijn door een ander.

Aanbiedregels

Zo zet u uw grof afval juist aan straat:

  • Zet het afval op de afgesproken datum en het aangegeven tijdstip (ochtend of middag) aan straat
  • Zet het afval voor uw woning aan straat. Is uw woning niet gemakkelijk te bereiken door ons voertuig? Zet het afval dan op een bereikbare plek in uw straat
  • Zet het afval niet onder een lantaarnpaal of boom
  • Houd rondom het afval 1,5 - 2 meter vrij, zodat de chauffeur er goed bij kan met de grijper van het voertuig
  • Zorg dat de stoep en straat toegankelijk blijven voor verkeer
  • Tip: dek het afval af bij regen, zodat het niet zwaarder wordt en u meer kilo's moet betalen

Kijk hier voor de antwoorden op veelgestelde vragen over grof afval

Inloggen gemeente
Word ook een superheld en lever jouw textiel in! Meer weten?