Mijn container is niet geleegd, wat kan ik doen?
Dat is vervelend. Als uw container niet is geleegd, kan dit verschillende oorzaken hebben. Als er een hanger aan uw container is bevestigd, staat hierop vermeld waarom de container niet is geleegd. Heeft u hier vragen over, neem dan telefonisch contact met ons op via 0900 – 85 20 111 (op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur).
Als er geen hanger aan uw container is bevestigd, kunt u contact opnemen met Twente Milieu via het contactformulier of telefonisch via 0900 – 85 20 111 (op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur). U moet dit wel binnen 24 uur bij ons melden. Samen met u bekijken we waarom uw container niet is geleegd en of het mogelijk is om hem alsnog te legen.
Heeft u uw container te laat (na 7.30 uur) of op de verkeerde dag aan de weg gezet? Dan kunt u wachten tot de volgende inzameldag of zelf uw afval wegbrengen naar het afvalbrengpunt/milieupark in uw gemeente.
Veel voorkomende redenen waarom uw container niet is geleegd:
- De container is te zwaar (deze mag maximaal 70 kilo wegen).
- De container stond niet op tijd aan straat (voor 7.30 uur).
- Er bevindt zich afval in de container dat er niet hoort.
- De chip van de container is defect.