Contact opnemen? 0900 - 85 20 111 info@twentemilieu.nl

Hoe wordt dit nieuwe inzamelschema voorbereid?

Twente Milieu maakt eerst een nieuwe inschatting van hoeveel afval er in de nieuwe situatie per inzamelronde wordt aangeboden. Deze moet zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid liggen. Daarvoor gebruiken we onze gegevens, kennis en ervaring.

  • Op basis van die inschatting maakt Twente Milieu nieuwe routes. Daarbij houden we met van alles rekening. Zo moeten we bijvoorbeeld zoveel mogelijk voorkomen dat op één dag twee containers worden geleegd.
  • De nieuwe routes vereisen nauwkeurige afstemming met de gemeente en met de chauffeurs die de lokale kennis hebben. Zij weten bijvoorbeeld precies de smalle straten en de plekken waar de containers worden neergezet. Daarom worden de routes - nadat ze met onze software zijn gebouwd- allemaal ingereden en gecheckt door onze chauffeurs in onze voertuigen.
  • Op basis van de routes wordt er een plan voor benodigde en beschikbare voertuigen en medewerkers gemaakt. Daarbij houden we zo veel mogelijk rekening met het werk in andere gemeenten. Het liefst hebben we zo min mogelijk stilstand van voertuigen en medewerkers, wel zo efficiënt!
  • Vervolgens denken we na over de overgang van de oude naar de nieuwe situatie. Dit moet goed op elkaar aansluiten: inwoners moeten in de tussentijd niet te lang met hun afval blijven zitten natuurlijk!
  • Een nieuw inzamelschema betekent ook dat de afvalkalender/Twente Milieu App moeten worden aangepast.
  • Huis-aan-huis brieven, berichten op de website van de gemeente en van Twente Milieu en social media berichten moeten inwoners helpen om goed voorbereid te zijn op de wijzigingen.
Inloggen gemeente